Startmoment maandag 29 augustus
Business Model Canvas
In een technisch georiënteerde onderneming is de marketingtaak om nieuwe (standaard)producten en diensten te ontwikkelen vaak weggelegd bij productmanagement. Het Business Model Canvas (BMC) is een doordacht hulpmiddel om het development proces helder en gestructureerd te laten verlopen. Deze opleiding leert jou het BMC-model - en onderliggende strategieën en modellen - goed te in te zetten en te gebruiken.
Wat bereik je?
Tijdens de opleiding Business Model Canvas ontwikkel je de volgende competenties:
- Het denken in termen van waardecreatie en innovatie
- Het gebruiken van Business Model Canvas
- Het toepassen van Value Mapping
- Het gebruiken van Empathy Mapping
Het BMC is bedacht door Alexander Osterwalder van Strategyzer. Deze SUMMER-COURSE-EDITION van STEM-imc leert je in twee middagen de basics van het BMC in te zetten. Naast dat de opleiding je leert het BMC te gebruiken, maak jij ook kennis met andere instrumenten en modellen die input leveren aan het BMC. Ook leer je Value en Empathy Mapping in te zetten. Dit zijn twee krachtige hulpmiddelen om jouw business idee nog scherper geformuleerd te krijgen. Zo verhoog je de kansen tot succes.