STEM imc maakindustrie bouw installatie

Business Model Canvas

Een tool voor doordachte business ontwikkelingen

SUMMER-COURSE-EDITION

Startmoment maandag 29 augustus

Business Model Canvas

In een technisch georiënteerde onderneming is de marketingtaak om nieuwe (standaard)producten en diensten te ontwikkelen vaak weggelegd bij productmanagement. Het Business Model Canvas (BMC) is een doordacht hulpmiddel om het development proces helder en gestructureerd te laten verlopen. Deze opleiding leert jou het BMC-model - en onderliggende strategieën en modellen - goed te in te zetten en te gebruiken.


Wat bereik je?

Tijdens de opleiding Business Model Canvas ontwikkel je de volgende competenties:

  • Het denken in termen van waardecreatie en innovatie
  • Het gebruiken van Business Model Canvas
  • Het toepassen van Value Mapping
  • Het gebruiken van Empathy Mapping 


Het BMC is bedacht door Alexander Osterwalder van Strategyzer. Deze SUMMER-COURSE-EDITION  van STEM-imc leert je in twee middagen de basics van het BMC in te zetten. Naast dat de opleiding je leert het BMC te gebruiken, maak jij ook kennis met andere instrumenten en modellen die input leveren aan het BMC. Ook leer je Value en Empathy Mapping in te zetten. Dit zijn twee krachtige hulpmiddelen om jouw business idee nog scherper geformuleerd te krijgen. Zo verhoog je de kansen tot succes. 

SUMMER-EDITION 

>> Twee middagen aan het eind van deze zomer: start 29 augustus <<

SUMMER-EDITION | AUGUSTUS

- middag 1 |maandag 29 augustus

- middag 2 |maandag 5 september

- Tijden: 13.00 uur t/m 17.00 uur

- Locatie: midden Nederland

Lees meer over het lesprogramma en de investering

Programma

Programma

Het programma bestaat uit twee middagbijeenkomsten van elk 4 uur (13.00 - ±17.00 uur). De aangereikte theorie bereid je zelfstandig voor. De inhoud is afgestemd op het leren strategisch te kijken naar jouw business en de ontwikkeling daarvan. 

In het kort het programma per middag:


Middag 1:

- Onderlinge kennismaking

- de BMC-gedachte

- Waardepropositie


Middag 2:

- Value mapping

- Empathie mapping

- BMC en de praktische toepassing



Locatie, voorzieningen en opleidingsmateriaal
De locatie is in midden Nederland, goed bereikbaar per auto of openbaar vervoer. De investering is inclusief 2 lesboeken en 3 herbruikbare canvasposters van A0 formaat. Op de middagen  is er koffie/thee/water, frisdrank beschikbaar. 

Jouw praktijk staat centraal

Praktijkgericht
Mensen in de techniek zijn vaak ook heel praktisch ingesteld. Daarom brengen we tijdens deze opleiding theorie en praktijk bij elkaar. Enerzijds met voorbeelden van marketing uit een technische B2B-omgeving, door te discussiëren over de praktijk van de deelnemers; want peer-learning is een belangrijk element tijdens deze opleiding. Anderzijds door professionals uit de praktijk hun ervaring te delen via een gastcollege. Zo Leer je de praktijk van marketing ook vanuit de praktijk van andere technische bedrijven kennen.

Docent: Maarten van der Boon

De stof wordt afwisselend in theorie en praktijk gebracht door kerndocent Maarten van der Boon. Via een gezamenlijk gekozen "onderwerp" bouwen we tijdens de middagen een business case. 

Vragen?

Heb je vragen over deze opleiding stel deze dan aan Willem de Vries: 0620 42 75 84.

Investering

  • Deelname opleiding: € 895,- inclusief lesmateriaal (t.w.v. € 150,-)
  • Alle bedragen zijn exclusief 21% btw. 
  • Neem je deel aan het eXplain of eXpand programma van STEM-imc?
  • Dan betaal je het community-tarief van € 795,- voor deze opleiding. Eveneens inclusief het lesmateriaal (t.w.v. € 150,-)

SUMMER-EDITION

>> Twee middagen aan het eind van deze zomer: start 29 augustus <<

SUMMER-EDITION | AUGUSTUS

- middag 1 |maandag 29 augustus

- middag 2 |maandag 5 september

- Tijden: 13.00 uur t/m 17.00 uur

- Locatie: midden Nederland

Trustpilot: geeft ook jouw stem de ruimte