Als marketeer heb je een extra zintuig. Het zintuig waarmee je de tijdgeest aanvoelt. Dat zintuig moet wel getraind en onderhouden worden. In het STEMmingscafé van vrijdag 10 december slijpen we ons geestesoog met behulp van historicus en futuroloog Yuval Noah Harari aan de hand van zijn boek Homo Deus.
Toekomst in historische context
Harari schets in Homo Deus waar we staan als mensheid anno de 21e eeuw. Hij beschrijft de huidige post liberale tijdgeest in haar historische context. Maar ook geeft Harari een kijkje in een mogelijke toekomst voor onze menssoort. Science fiction die op veel terreinen al werkelijkheid is geworden en waarin de rol van data, big data, de nieuwe wereldreligie vormt.
Betekenis in technische B2B
Wat dat met B2B marketing te maken heeft? En hoe je vanuit die tijdgeest als marketeer de koppeling maakt naar visie op je markt en acties voor je bedrijf? Die link legt Ton Oosterwijk, merkstrateeg en oprichter van A5tien tijdens het STEMmingscafé op vrijdag 10 december vanaf 13.30 uur via Teams. Meld je aan via de link en ga mee in gesprek over Homo Deus.
Kom je ook (weer) aanwaaien en je stem laten horen?
Kom je ook (weer) aanwaaien en je stem laten horen? Want we gaan graag ook de discussie met je aan over dit onderwerp.
Het STEMmingcarfé; de wekelijkse VrijMiBo met inhoud en gezelligheid voor managers, marketing, sales, communicatie en innovatieprofessionals werkzaam in de maakindustrie, bouw en installatietechniek.
Meld je wel vooraf aan als je nog niet wekelijks onze uitnodiging voor deelname aan het STEMmingscafé ontvangt. Dan sturen we je na je aanmelding de deelnamelink snel toe.
Inhoud, gezellig en informeel
Van elkaar te leren en een vakinhoudelijke discussie te voeren over Business Development van en voor technische bedrijven. Maar altijd met de nodige gezelligheid, een informeel karakter en de nodige inhoud.
Waar, wanneer en hoe laat?
Het STEMmingscafé is er iedere vrijdagmiddag van 13.30 tot 14.30 uur. Online wel te verstaan via Microsoft TEAMS.
Kom je ook (weer) aanwaaien
Deelnemers aan het eXplore, eXplain of eXpand programma van STEM Community ontvangen de deelname link via een wekelijkse uitnodiging. Geen deelnemer aan een van deze programma’s? Dan ontvang je die link na je aanmelding via de aanmeldbutton.
Investering
Jouw investering in deze inspiratiesessie is: tijd. Wel vooraf aanmelden via de onderstaande button.
Deelnemen?
Het wekelijkse STEMmingscafé is een initiatief van STEM Industrial Marketing Community. Interesse om deel te nemen? Laat het ons weten via de ‘aanmeldbutton’. Dan sturen we je tijdig jouw deelnamelink.