Technische bedrijven hebben via de afgeleide vraag zeker ook te maken met het vertrouwen van de consument in de economie en de eigen portemonnee.
En analisten voorspellen voor 2023 daarover niet heel veel goeds. We leven dan ook in een tijd met opeenvolgende crises en onzekerheden.
De gevolgen van de coronacrisis ebden nog na met grote problemen in toeleverketens. En de volgende crisis diende zich al aan: de oorlog in Oekraïne. Met gevolgen voor grondstoffenprijzen, energietarieven, een toren hoge inflatie en extra problemen voor toelevering van grondstoffen en materialen.
Daar komen een krappe arbeidsmarkt, de stikstofcrisis, de uitputting van natuurlijke bronnen en de opwarming van de aarde nog bij. De vraag rijst: waar gaat het naartoe? Ook in en met industriële marketing. Met het PIM trendrapport 2023 als leidraad.
Kom ook (weer) aanwaaien en je stem laten horen!
Je bent weer van harte welkom om online deel te nemen van 13.30 tot 14.30 uur.
Meld je svp vooraf aan, zodat we je op tijd de deelnamelink kunnen sturen.