Het inkooplandschap verandert continu. Maar onder invloed van onder meer de coronapandemie en toenemende digitalisering nog sneller dan voorheen.
Dit heeft zonder meer gevolgen voor verkopers en de sales en marketing activiteiten van hun organisaties. Want hoe speel je op die veranderingen in. En wat nu als inkopers liever met een Avatar zaken doen? Fictie of al bijna realiteit?
Een ding is zeker: de inkoper anno 2023 maakt al voor meer dan 70% gebruik van internet om tot een voorselectie voor de keuze van een leverancier te komen. En dit percentage neemt alleen maar toe.
En ook meer en meer worden aankopen online gedaan. Ook voor grotere bedragen. En dus ook voor de aanschaf van goederen die tot voor kort alleen maar via verkoopgesprekken aan tafel gerealiseerd werden.
Wil de inkoper nog wel met een verkoper in gesprek? Of prefereert deze binnenkort zelfs een Avatar als counterpart voor het ‘verkoopgesprek’.
Kom gerust (weer) aanwaaien en je stem laten horen!
Je bent van harte welkom om online deel te nemen van 13.30 tot 14.30 uur.
Deelnemen is inbegrepen bij het (gratis) eXplore programma. Nog geen deelnemer? Meld je dan aan!