Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan?

12 maart 2021 van 8:55 am tot 10:00 am

Gratis

Verdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de ‘onderste lade’? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden?

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan!
Grote kans dat je de ACCU voor jouw marketingplan onvoldoende goed geladen hebt. Want doorgaans concentreren we ons op hetgeen we willen doen en welke acties we willen ondernemen om doelstellingen te realiseren. Maar ook voor een marketingplan geldt: een goed begin is het halve werk. En dat begint met een goede in- en externe analyse.

Het doorgronden van de eigen kracht van een organisatie (interne analyse) vormt samen met een analyse van de omgevingsfactoren de basis voor de bekende SWOT-analyse. In de praktijk zien we daar in de uitvoering nogal eens zaken misgaan.

De vuistregel is dat Sterktes en Zwaktes met de eigen organisatie te maken hebben. Daar kun je invloed op uitoefenen. Op omgevingsfactoren zoals Demografische, Economische, Politieke, Ecologische, Sociaal-culturele of Technologische onwikkelingen die je met de DEPEST-analyse vindt, kun je geen invloed op uitoefenen. Daarin schuilen nu juist de Kansen en Bedreigingen voor een organisatie.

Want op een goede manier uitgevoerd levert deze methode van Analyseren, Concluderen, Creëren en Uitvoeren (ACCU) het vermogen aan een bedrijf om kansen te benutten. Maar geeft ook aan waar energie lekt. Deze ACCU-methode is een prima eerste stap om in kaart te brengen waar veranderingen nodig en mogelijk zijn.

Eerste stap
Het is minimaal de eerste stap richting een marketingplan voor het komend jaar. Het kan ook zomaar de aanzet zijn voor een aanpassing van het huidige businessmodel van uw bedrijf. Hoewel niet makkelijk, de mogelijkheid om verandering voor te zijn. En dat lijkt in deze tijd meer dan ooit noodzakelijk, zoals we ook al schreven in ons blog: Wees verandering voor!

Daarom organiseren we elke tweede vrijdag van de maand een inspiratiesessie waarin we de basisprincipes van de SWOT-analyse bespreken om die ACCU van je marketingplan op de juiste wijze te voeden. De basis voor jouw marketingplan voor na de zomer of volgend jaar. Wij helpen je graag met wat handreikingen hiervoor tijdens deze inspiratiesessie. Die we overigens wekelijks in deze zomerperiode op vrijdagmorgen organiseren. Je hoeft ‘m dus niet te missen.

Datum
We organiseren deze inspiratiesessie elke tweede vrijdag van de maand van 08.55 tot ca. 10.00 uur.

NB. Het opgegeven aanvangstijdstip kan nog wijzigen in 9.55 uur.

Deelnemen?
Je deelname aan deze inspiratiesessie is kosteloos en zonder verdere verplichtingen. We stellen het wel op prijs als je je vooraf aanmeldt voor deelname en geef daarbij de datum van jouw voorkeur aan.

Gegevens

Datum:
12 maart 2021
Tijd:
8:55 am tot 10:00 am
Kosten:
Gratis
Evenement Categorie:
Evenement Tags:
Site:
https://www.stem-imc.com/k/nl/n1883/news/view/84663/70057/inspiratiesessie-hoe-laad-je-de-accu-van-je-marketingplan.html

Organisator

STEM Industrial Marketing Cenre
Telefoon:
06 204 275 84
E-mail:
contact@stem-imc.com
Site:
http://www.stem-imc.com

Locatie

Online
Nederland + Google Maps
Site:
online
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang wekelijks een email met daarin de meest interessante bouwgerelateerde vakbeurzen, congressen, seminars en webinars die in de daaropvolgende 2 weken plaats vinden (voorbeeld).

Gelukt! Ter verificatie is zojuist een email naar jou verzonden. Controleer je 'Postvak in' of spam map om je aanmelding te bevestigen!