Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan?

3 april 2024 van 12:10 am tot 1:00 pm

gratis

Verdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de ‘onderste lade’? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden?

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan!
Grote kans dat je de ACCU voor jouw marketingplan onvoldoende goed geladen hebt. Want doorgaans concentreren we ons op hetgeen we willen doen en welke acties we willen ondernemen om doelstellingen te realiseren. Maar ook voor een marketingplan geldt: een goed begin is het halve werk. En dat begint met een goede in- en externe analyse.

Het doorgronden van de eigen kracht van een organisatie (interne analyse) vormt samen met een analyse van de omgevingsfactoren de basis voor de bekende SWOT-analyse. In de praktijk zien we daar in de uitvoering nogal eens zaken misgaan.

De vuistregel is dat Sterktes en Zwaktes met de eigen organisatie te maken hebben. Daar kun je invloed op uitoefenen. Op omgevingsfactoren zoals Demografische, Economische, Politieke, Ecologische, Sociaal-culturele of Technologische onwikkelingen die je met de DEPEST-analyse vindt, kun je geen invloed op uitoefenen. Daarin schuilen nu juist de Kansen en Bedreigingen voor een organisatie.

Want op een goede manier uitgevoerd levert deze methode van Analyseren, Concluderen, Creëren en Uitvoeren (ACCU) het vermogen aan een bedrijf om kansen te benutten. Maar geeft deze ook aan waar energie lekt. De ACCU-methode is een prima eerste stap om in kaart te brengen waar veranderingen nodig en mogelijk zijn.

Eerste stap
Het is minimaal de eerste stap richting een marketingplan voor het komend jaar. Het kan ook zomaar de aanzet zijn voor een aanpassing van het huidige businessmodel van jouw bedrijf. Hoewel niet makkelijk, de mogelijkheid om verandering voor te zijn. 

Daarom organiseren we deze inspiratiesessie waarin we de basisprincipes van de SWOT-analyse bespreken om die ACCU van je marketingplan op de juiste wijze te voeden. De basis voor jouw marketingplan voor na de zomer of volgend jaar. Wij helpen je graag met wat handreikingen hiervoor tijdens deze inspiratiesessie.

Laat je ispireren
Tijdens deze online inspiratiesessie krijg je handreikingen meer uit je marketingplan te halen. Laat je tijdens deze sessie inspireren om daarmee aan de slag te gaan.

Deelnemen?
We verzorgen deze (gratis) inspiratiesessie online via TEAMS op de genoemde datum en het aangegeven tijdstip.  Na aanmelding ontvang je de deelnamelink.

 

Gegevens

Datum:
3 april 2024
Tijd:
12:10 am tot 1:00 pm
Kosten:
gratis
Evenement Categorie:
Evenement Tags:
Site:
https://stem-imc.com/inspiratiesessie-hoe-laad-je-de-accu-van-je-marketingplan/

Organisator

STEM Industrial Marketing Community
Telefoon
06 204 275 84
E-mail
contact@stem-imc.com
Bekijk de site van Organisator

Aankomende evenementen

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE EVENTS IN DE INFRA, UTILITEITSBOUW, WONINGBOUW EN WATERBOUW!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden